tisdag 4 oktober 2011

New beginnings

Jag hade en blogg när jag bodde i Tyskland för ett år sedan, men uppdateringarna blev sena efter flytten hem och det känns inte som jag vill fortsätta på den eftersom den handlade om något helt annat än vad denna kommer göra.

När jag gick i högstadiet så hörde jag för första gången Miyavi, som öppnade en helt ny dörr i mitt liv. Japan och jrock blev plötsligt mitt största intresse. Jag började klä mig mer visual kei första året i gymnasiet och träffade en likasinnad klasskompis. Emi, eller Suzume - Suz som vi döpte om henne till. Jag blev mer känd som Chiyoko - Yoko oss emellan och debatterna om bandmedlemmar, anime och japanska maträtter tog upp stora delar av vår fritid.

I mitten av 2a året på gymasiet avtog mitt intresse en aning, kläderna byttes delvis ut och jag var inte en lika "extrem" Jrockare längre. Musiken är dock något som följt med mig av och an sedan dess.

Under det senaste året har även k-pop och j-pop smygit sig in i mitt liv, det finns en hel del intressanta band måste jag medge, även fast jag i tidigare år har varit väldigt skeptisk till musiken. Boken Kawaii om Johnny boys gjorde inte saken bättre. Men jag gillar det nu, inte allt men en hel del.

Nu, drygt ett år efter min Student så har jag hunnit med en hel del, men det är härifrån jag ska starta.
Denna blogg kommer handla om mitt liv, min vardag och mina intressen. Jag älskar att skriva så jag hoppas verkligen att jag kommer att fortsätta med det.

So long / Chiyo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar